miercuri, 29 ianuarie 2014

Cioc, cioc, cioc! Si stop! :)

Vine o vreme cand trebuie sa bati la (orice) usa din propria ta casa...Si daca nu respecti avertismentele, exista pericolul sa ti-o iei...sau sa platesti...la propriu. Atunci realizezi ca indiferent cu cate acadele ti-ai ademenit copiii cat erau mici, nimic nu-i mai indupleca...
Mi s-a intamplat si mie. Cand sa intru la fiica-mea in camera, am dat cu nasul de un afis lipit pe usa, o instiintare destul de oficiala, dar camuflata intr-un fluturas prietenos...Anuntul insa suna foarte serios si deloc de neglijat. Redau mai jos textul integral cu mici comentarii ale mele in paranteza cu italice bolduite:


"Inainte sa intri in camera, ciocane usor la usa. Daca nu-ti raspund, nu te supara, inseamna ca sunt foarte ocupata. Poti reveni mai tarziu si poti (obligatoriu) (asta mi s-a parut maxima) sa bati mult mai incet la usa. Nici a doua oara nu-ti raspund, inseamna ca sunt foarte, foarte, foarte ocupata. Pleci si dupa minim o ora, revii mai tarziu (aici se cam repeta, dar ca sa fie bine inteleasa). Ocupatiile mele pot fi (in textul original, fiica-mea a mai pus un 'i' in plus pentru care a fost deja apostrofata, iar greseala corectata ):
o citesc sau scriu (altele decat lectii, de obicei e legat de Jurnal)
o desenez si nu vreau sa fiu deranjata
o imi fac lectiile (abia pe locul III, dar bine ca le-a mentionat)
o imi fac ordine in camera (pe bune!? nu cred sa existe riscul asta..:) )
s.a.m.d.
Daca intrati pentru ca nu iti raspund (aici e alambicata rau) sau de la-nceput (deci oricum banii trebuie sa-i dai, asa inteleg eu) trebuie sa-mi dati 5 lei.
Nu-ncalcati regulile!
Daca ies afara si va zic sa ma lasati in pace, ma lasati in pace!!!!!!" 

S-a-nteles!?! 'Nteles!!

La vreo 2 zile, apare un anunt asemanator si pe usa lui Filip, ca doar nu era sa se lase mai prejos si sa nu faca si el un ban cinstit din deschiderea usii...Evident, mesajul il reprezinta...adica la el se lasa cu bataie...




"Inainte sa intri in camera, trebuie sa bati la usa de 3 ori. Daca bati de 4 ori si nu-ti raspund, o sa primesti bataie. (deci trebuie sa deschida ca sa te capaceasca) Daca bati de 5 ori, inseamna ca sunt foarte ocupat. Daca intri fara sa iti raspund, imi dai 5 lei. Filip"

Simplu, concis, mesaj clar, barbatesc!

Sper sa nu le vina ideea de ne percepe o taxa pentru accesul la baie...ca de batut la usa, eu sigur bat!



5 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte creativi si isteti. Acum vorbind serios, suntem curiosi ce se va intampla in continuare. Ne laudam copiii pentru creativitate, dar cum procedam in continuare arata cine va tine fraiele in casa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum sa nu-si inchipuie cineva ca platesc taxa de intrare in camera copiilor :) Este doar o gaselnita de-a lor pe care am luat-o ca gluma. Ne distram si noi de ce le trece prin minte.

      Ștergere
  3. o singura rugaminte am : sa'nteles sa devina s-a'nteles
    altfel nu mai ai voie sa spui ca fata a scris prea multi "i", intri la categoria "cel fara de prihana sa dea primul cu piatra" :D

    in rest, totul e super tare, felicitarile mele ! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bravo! Sa zicem ca a fost un test ca sa vad cat de atenti sunt cititorii mei si cam care este nivelul lor lingvistico-gramatical :)
      Nu, acum serios vorbind, mi-a scapat si multumesc pentru avertizare. De obicei sunt atenta la aspectul asta...:)

      Ștergere